Aktualita

Workshop ukázal pedagogům, jak efektivněji komunikovat s žáky

V září připravila Jihočeská hospodářská komora v rámci projektu „Implementace dlouhodobého záměru Jihočeského kraje“ workshop pro kariérové poradce základních a středních škol. Pedagogové se sešli v táborské firmě Trèves Perfoam s.r.o. a kromě příležitosti poznat prostředí jednoho z významných zaměstnavatelů v regionu, se naučili, jak zapojit do své práce emoční inteligenci a efektivněji tak komunikovat s žáky.

Přítomné učitele přivítala v úvodu workshopu personalistka firmy Šárka Nováková a představila firmu Trèves Perfoam s.r.o., která je součástí francouzského holdingu Trèves Group a zabývá se výrobou součástek pro automobilový průmysl. Učitelé měli jedinečnou možnost prohlédnout si výrobní prostory firmy, seznámili se s jednotlivými kroky výroby i nově zavedenou výrobní strategií „One piece flow“, kdy jednotlivý výrobek projde postupně „krok za krokem“ na jednom pracovišti celým výrobním a kontrolním procesem až po uložení do krabice.

Významnou součást workshopu představovala pro kariérové poradce prezentace jednotlivých pracovních profesí, které jsou ve firmě zastoupeny, včetně informací o tom, co musí zaměstnanec umět nebo znát, aby mohl práci na dané pozici vykonávat. V následné diskuzi se pedagogové zajímali zejména o možnosti kariérního růstu a zvládání jazykové bariéry.

V rámci workshopu byl pro pedagogy připraven také odborný příspěvek, přednáška zaměřená na rozvoj emoční inteligence u učitelů a její využití v pedagogické praxi, pod vedením PhDr. Milana Hutty. Cílem přednášky bylo naučit se jednak rozpoznat své vlastní emoce a jednak naučit se efektivně reagovat na emoce žáků.

Pedagogové si tak z workshopu odnesli návod, jakým způsobem sdělovat žákům informace či jak lépe formulovat své otázky vůči žákům, a naopak, jakým způsobem s žáky nekomunikovat, aby předešli odmítavým sdělením. Interaktivní přednáška byla doplněná o praktická cvičení a ukázky řešení konkrétních situací.

Učitelé hodnotili workshop jako velmi přínosný, plný nových podnětů, které budou moci uplatnit nejen při své práci.